InterLoco
InterLoco jest platformą integrującą systemy pojazdowe różnych producentów, pracujące na różnych magistralach komunikacyjnych (CAN, Ethernet, RS 485), dając Przewoźnikowi szereg możliwości:
- automatyczne udostępnianie danych z bazy rozkładów jazdy SKRJ na komputerze pokładowym pojazdu trakcyjnego
- komunikacja z Systemem Informacji Pasażerskiej (SIP) – automatyczna dynamiczna prezenta-cja handlowego rozkładu jazdy na tablicach informacyjnych
- komunikacja z Systemem Liczenia Pasażerów (SLP) – bieżące przesyłanie danych o potokach pasażerskich do aplikacji dyspozytorskiej
- przesyłanie danych do/z prędkościomierza elektronicznego (rejestratora prawnego)
- lokalizacja pojazdów trakcyjnych
- monitoring zużycia paliwa
- przesyłanie informacji o stanach pracy monitorowanych urządzeń (np. układów hamulco-wych, pantografów, drzwi, klimatyzacji, toalet, itp.)
- obliczanie wartości chwilowych (np. mocy pobieranej przez silniki trakcyjne)
- przesyłanie alertów z systemów pokładowych
- współpraca z aplikacją ConSEL zapewniającą archiwizację i wizualizację monitorowanych parametrów, w tym również danych z SLP (wizualizacja poprzez przeglądarkę internetową).
Przykładowa integracja urządzeń w ramach systemu InterLoco
Wdrożenia systemu InterLoco
- Koleje Dolnośląskie
- Koleje Mazowieckie
- Koleje Śląskie
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna
- Przewozy Regionalne – oddziały: Lubelski, Łódzki, Pomorski, Zachodniopomorski
- Szybka Kolej Miejska w Warszawie
- Szybka Kolej Miejska w Trójmieście
Do końca roku 2013 łączna ilość pojazdów z wdrożonym systemem InterLoco przekroczyła 100 sztuk (liczba dotyczy pojazdów nowych i zmodernizowanych).